Als Tuvok noch Geordi und Tasha noch Troi war ...

Windsor

Captain
Ich war ja gerade total begeistert, als ich durch reinen Zufall diese Auflistung fand:

4925616543_3dcbdc09ec_o.jpg


Transcript
TO: JOHN PIKE
DATE: APRIL 13, 1987
FROM: JOHN FERRARO
SUBJECT: STAR TREK/Casting

Per your request, following is a list of actors who are being considered for their respective roles in STAR TREK: THE NEXT GENERATION.

Picard

Patrick Stewart
Mitch Ryan
Roy Thinnes
Yaphet Kotto
Patrick Bauchau

Tasha

Lianne Langland
Julia Nickson
Rosalind Chao
Leah Ayers
Bunty Bailey

Data

Mark Lindsay Chapman
Eric Menyuk
Kevin Peter Hall (also for Geordi)
Kelvin Han Yee

Ryker

Michael O'Gorman
Gregg Marx
Jonathan Frakes
Ben Murphy

Geordi

LeVar Burton
Reggie Jackson
Tim Russ
Wesley Snipes
Victor Love
Chip McCallister
Clarence Gilyard Jr.
Kevin Peter Hall

Beverly

Anne Twomey
Jenny Augutter
Cheryl McFadden

Troi

Denise Crosby

Wesley

J.D. Roth

The above actors will be brought in to read for Gene Roddenberry starting next week. However, Patrick Bauchau did come in to read for Gene today for the role of "Picard." His reading was well received; he and Patrick Stewart seem to be the favorites for the role of "Picard."

For the role of "Ryker," Michael O'Gorman seems to be a favorite. He's sort of an atypical choice for the role, however, a good one.

Denise Crosby seems to be the only possibility for the role of "Troi" at this point; the same for J.D. Roth for the role of "Wesley."

There are several contenders for "Tasha," "Geordi," and "Data." However, Rosalind Chao seems to be a favorite for "Tasha"; Reggie Jackson for "Geordi"; and Mark Lindsay Chapman for "Data."

For the role of "Beverly," Cheryl McFadden is the favorite. However, her schedule may pose a problem. She's currently performing in a play in San Diego.

General reading sessions are continuing; our next one is on April 14.

cc: Jeff Hayes

Quelle: http://www.lettersofnote.com/2010/08/star-trekcasting.html


Mitch Ryan hätte ich mir als Picard auch ganz gut vorstellen können. Bei dem Rest bin ich etwas skeptisch...
 
Das ist ja wirklich mal interessant. Ich wusste, dass irgendwann in der Casting-Phase Troi und Tasha getauscht wurden und das "Der Reisende" (Erik Menyuk) für Data vorgesprochen hatte, aber die Listen gehen ja doch noch sehr viel weiter.
Neben von Dir genannten finde ich besonderes interessant:
- "Keiko" war die Favoritin für Tasha,
- Wesley Snipes war einer der möglichen Geordis,
- "Gates McFadden" bewarb sich noch mit anderem Vornamen und
- "Jenny Agutter" ist doch die Schauspielerin, für die Steve aus Coupling (Jack Davenport) so viel über hatte.

Live long and prosper,
Vulcan
 
Mitchell Ryan darf ja später den Vater von William T. Riker mimen, auch die anderen auf der Cpt. Liste tauchen in den Serien auf. Allerdings, kann ich mir einen Cpt. mit vielen Haaren auf den Kopf, im Nachinein, auch nicht als Cpt. Picard vorstellen. ;)
 
Ach doch, ich hätte ihm den Picard schon irgendwie abgenommen. Aber vielleicht hatte er die falsche Nase für einen Franzosen. :D
Aber dennoch irgendwie seltsam, die anderen Darsteller doch in der Serie gesehen zu haben und nun zu wissen wer diese hätten sein können.
 
Zurück
Oben